عوامل موثر بر طول عمر تشک، ۷ عامل موثر در آن

عوامل موثر بر طول عمر تشک

یکی از مواردی که در هنگام خرید تشک بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشد، میزان طول عمر تشک می‌باشد. هر تشکی بر اساس کیفیت و متریال ساختاری خود، طول عمری را دارا می‌باشد. در این میان عواملی موثر بر طول عمر تشک وجود دارد که با رعایت آن نکات، می‌توان طول عمر تشک خود را افزایش دهید. اولین نکته‌ای که باید در این زمینه رعایت کنید، انتخاب یک تشک متناسب با نیاز خودتان می‌باشد و میزان کارایی که از آن انتظار دارید.

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان و همینطور خرید از فروشگاه با شماره ۰۹۱۲۷۱۳۴۲۷۳ تماس حاصل فرمایید.

پس قبل از اینکه به سراغ عوامل تاثیرگذار برویم، باید بدانید که چه نوع تشکی مناسب با نیازهای شما می‌باشد. برای پاسخ به این سوال، ما در فروشگاه مک مت انواع مختلفی از تشک‌ها را برای شما عزیزان به طبقه‌بندی کرده‌ایم تا بتوانید بر اساس نیاز خود یکی از آنها را تهیه کنید.

تشک دو نفره

آشنایی با عوامل موثر بر طول عمر تشک

طول عمر یک تشک بر عوامل زیادی بستگی دارد که هرکدام از این عوامل، می‌تواند باعث طول عمر بیشتر تشک و یا طول عمر کمتر تشک شما شود. به طور کلی عوامل موثر بر طول عمر تشک شامل موارد زیر می‌باشد:

۱. متریال استفاده شده در تشک:

نوع متریالی که در تشک استفاده می‌شود، تاثیر مستقیمی بر طول عمر تشک می‌گذارد و به طور کلی تشک‌هایی که از متریال با کیفیت تولید شده‌اند، طبیعتا طول عمر بیشتر و تشک‌هایی که از متریال بی‌کیفیت تولید شده باشند، عمر کمتری را برای شما دارند. تشک‌هایی که باکیفیت هستند، معمولا از متریالی مانند لاتکس طبیعی یا فوم پلی‌یورتان با دانسیته بالا تولید شده‌اند که عمر بیشتری دارند.

۲. کیفیت ساخت:

دقت در زمان ساخت یک تشک، می‌تواند بر طول عمر آن تاثیر متقابلی داشته باشد. تشک‌هایی که در ساخت آنها از دقت و کیفیت بالایی استفاده شده باشد، کارایی بیشتری به شما ارائه می‌دهند. تشک‌هایی که با استفاده از فنون ساخت پیشرفته و با استانداردهای بالایی تولید می‌شوند، معمولا دوام بیشتری نسبت به تشک‌های دیگر دارند.

۳. وزن استفاده‌کننده:

لازم است که تشک خود را به نسبت وزن خود تهیه کنید، اگر وزن نسبتا زیادی دارید، از تشک‌های بزرگتر و با دوام‌تر استفاده کنید و اگر فردی با وزن معمولی هستید، می‌توانید از تشک‌های معمولی‌ بهرمند شودید.

فروشگاه مک مت آسایش و کیفیت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای هرگونه سوال و مشاوره با ما تماس بگیرید.

۴. مراقبت و نگهداری صحیح از تشک:

نکته مهمی که باید به آن دقت کنید، مراقبت و نگهداری صحیح از تشک است. سعی کنید تشک خود را همیشه تمیز و مرتب نگه‌دارید، از پریدن و فشار وارد کردن زیاد به آن خودداری کنید. همچنین روی تشک خود، از خوردن و نوشیدن نیز خودداری کنید. استفاده از تشک در محیط‌های مرطوب یا محیط‌هایی که دمای بالایی دارند، می‌تواند بر عمر تشک تاثیرگذار باشند.

۵. استفاده از محافظ تشک:

یکی از عوامل موثر بر طول عمر تشک، استفاده از محافظ تشک می‌باشد. استفاده از محافظ، یکی از بهترین راهکارها برای مراقبت از تشک است که بر طول عمر آن نیز می‌افزاید. این محافظ، بر روی تشک قرار می‌گیرد و از نفوذ آلودگی، میکروب، کثیفی به تشک جلوگیری می‌کند.

۶. از خیس شدن تشک جلوگیری کنید:

سعی کنید روی تشک خود از آشامیدن نوشیدنی‌ها جلوگیری کنید و تشک خود را از معرض خیس شدگی در امان نگه‌دارید. خیس شدن تشک باعث می‌شود تا الیاف درون آن آسیب ببیند.

۷. شستشو مناسب تشک:

سعی کنید تشک خود را همیشه تمیز نگه‌دارید و هر چند وقت یکبار آن را بشویید. البته باید در نظر داشته باشید که باید به طور استاندارد تشک خود را شستشو کنید تا الیافت آن آسیب نبیند. همچنین برای جلوگیری از کثیف شدن تشک خود، از همان ابتدا از محافظ و ملحفه استفاده کنید تا از تشک شما دربرابر کثیفی‌ها جلوگیری کند.

تشک مناسب از مهمترین موارد خواب خوب است

تفاوت عوامل موثر بر طول عمر تشک ۱ نفره و ۲ نفره

طول عمر تشک به عوامل متعددی بستگی دارد که ممکن است برای تشک‌ یک نفره و دو نفره متفاوت باشد. این تفاوت‌ها، ناشی از استفاده‌های مختلف، نحوه مراقبت و نگهداری از تشک‌های ۱ نفره و تشک دو نفره می‌باشد. در ادامه به بررسی عوامل مختلف آنها می‌پردزایم:

۱. فشار وارده بر تشک

  • تشک یک نفره: در تشک‌های یک نفره، فقط فشار یک نفر بر تشک وارد می‌شود. این مسئله می‌تواند باعث شود تشک کمتر دچار تغییر شکل و خرابی شود. البته این نکته نیز مهم است که چگونه از تشک خود استفاده می‌کنید؟ آیا از آن به خوبی مراقبت می‌کنید یا خیر؟
  • تشک‌های دو نفره: این تشک‌ها به نسبت تشک‌های یک نفره، ابعاد بزرگتر و تحمل وزن بیشتری دارند. به همین دلیل میزان فرسودگی آنها بر اساس نوع نگهداری و مراقبت از آنها متفاوت است.

۲. توزیع وزن بر تشک

  • تشک یک نفره: با توجه به اینکه از این تشک‌ها فقط یک‌ نفر استفاده می‌کند، حرکت کمتری بر روی تشک صورت می‌گیرد. همچنین باید توزیع وزن مناسبی را برای شما فراهم کند.
  • تشک دو نفره: با توجه به این موضوع که دو نفر همزمان از این نوع تشک‌ها استفاده می‌کنند، وزن بیشتری بر آنها وارد می‌شود و نیاز است که توزیع وزن مناسبی داشته باشند تا فشار کمتری بر آنها وارد شود.

۳. نوع متریال استفاده شده در ساختار

  • تشک یک نفره: تشک‌های یک نفره، نیاز به مراقبت کمتری دارند و نسبت به تشک‌های دو نفره، کمتر تحت فشار قرار می‌گیرند. بنابراین مراقبت از آنها ساده‌تر می‌باشد. همچنین از متریال سبک‌تر و ساختار سبک‌تری تولید می‌شوند.
  • تشک دو نفره: تشک‌های دونفره  نسبتا نیاز به مراقبت بیشتری دارند، زیرا فشار بیشتری بر آنها وارد می‌شود و نیاز است که از متریال مقاوم‌تری تولید شوند.

چگونه از تشک خود استفاده صحیح کنیم؟

اگر از تشکی که دارید، استفاده صحیح کنید، می‌توانید به افزایش طول عمر آن کمک کنید. همانطور که گفته شد، اولین نکته مهم این است که تشکی متناسب با نیاز و شرایط خود تهیه کنید. حال چرا این مسئله مهم است؟ اگر تشکی مناسب با نیازهای خود انتخاب کنید، سازگاری بهتری با آن برقرار می‌کنید و این مورد باعث می‌شود تا تشک شما دیرتر فرسوده شود.

یک تشک به طور عادی چقد دوام دارد؟

این سوال پاسخی واضح ندارد، چرا که دوام یک تشک به عوامل متعددی بستگی دارد که شامل نوع تشک، نوع نیاز شما از تشک، متریال و کیفیت ساخت تشک، مراقبت و نگهداری از آن، نوع استفاده شما از آن و مواردی از این قبیل می‌باشد. پس باز هم به نکته مهم و حاثز اهمیت نوع تشک با توجه به نیاز شما می‌رسیم. اگر به دنبال خرید تشک جدید با متریال با کیفیت هستید، فروشگاه مک مت با تنوع زیاد در انواع تشک‌ها در خدمت شما می‌باشد.

فروشگاه مک مت آسایش و کیفیت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای هرگونه سوال و مشاوره با ما تماس بگیرید.

چه زمانی باید تشک خود را تعویض کنیم؟

تعویض تشک دقیقا زمانی مهم است که علائم فرسودگی در آن نمایان شود. اولین علامتی که نمایانگر نیاز تشک به تعویض می‌باشد، تغییر در حالت و راحتی شما موقع خواب و استراحت است. اگر به هر دلیلی در خواب احساس ناخوشایندی و عدم راحتی را از تخت خود داشتید، می‌توان گفت که با اصلی‌ترین علامت تعویض تشک خود رو به رو شده‌اید.

یکی دیگر از علامت‌هایی که ممکن است با آن رو به رو شوید، فرسودگی ظاهری تشک می‌باشد. این فرسودگی‌ها ممکن است به شکل ترک‌خوردگی و پوسیدگی خود را نشان دهند. ضرورت تعویض تشک، می‌تواند به مرور زمان خود را نشان دهد. طبیعتا با گذشت زمان، آلودگی، گرد و غبار، میکروب‌ها و مواد شوینده، ممکن است به تشک آسیب‌هایی وارد کنند که لازم شود تشک خود را تعویض کنید.

آشنایی با علائم فرسودگی تشک

علائم فرسودگی تشک می‌تواند نشانه‌های متعددی را شامل شود. این نشانه‌ها درواقع به ما نشان می‌دهد که لازم است تشک خود را تعویض کنید. در ادامه قصد داریم تا به این نشانه‌ها بپردازیم و از شما نیز دعوت می‌کنیم تا با ما همراه شوید؛

  • عدم راحتی در هنگام استراحت: از جمله نشانه‌هایی که نمایانگر فرسوده شدن تشک می‌باشد، زمانی است که شما در هنگام خواب راحتی همیشگی را روی آن ندارید. اگر احساس راحتی هنگام استراحت ندارید، ممکن است تشک شما دچار فرسودگی شده باشد و لازم است که آن را تعویض کنید.  
  • فرسوده شدن ظاهری تشک: اگر تشک شما دچار ترک‌خوردگی و افتادگی‌های ظاهری شده، نشان‌دهنده فرسودگی آن است. این مورد می‌تواند ساختار تشک را تغییر دهد و همچنین ساختار داخلی آن نیز دچار خرابی شده باشد. در این هنگام نیاز است که تشک خود را تعویض کنید.
  • بوی نامطبوع تشک: اگر تشک شما، بوی نامطبوعی را از خود بروز می‌دهد، ممکن است دچار فرسودگی شده باشد. بوی نامطبوع ممکن است به دلیل آلودگی و جذب میکروب‌ها باشد.

به طور کلی اگر با هرکدام از این نشانه‌ها رو به رو شدید، لازم است که تشک خود را تعویض کنید تا راحتی را دوباره برای خود به ارمغان بیاورید.

معرفی فروشگاه مک مت

امیدواریم با نکاتی که در این مقاله ذکر شد، به شما در انتخاب یک تشک خوب، کمک کرده باشیم. ما در فروشگاه تشک مک مت، علاوه بر تشک‌های متنوع در سایزها و موارد متنوع، بالش‌های فوق العاده و طبی برای شما داریم. شما می‌توانید با تماس با ما، از مشاوره رایگان برای خرید تشک و بالش‌ مموری فوم بهره مند شوید.

ما در فروشگاه مکت نمایندگی فروش تشک رویا فروش تشک آدنیس و فروش تشک آکسون را دارد.

مقالات بیشتر

تشک ضد حساسیت و آلرژی

تشک ضد حساسیت

تشک ضد حساسیت یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که دچار آلرژی هستند. تشک مناسب یکی از مهم‌ترین بخش‌های

فـــــــروشــــــگــــــاه مــــــک مـــــــت

جستجو

کالای خواب، مک مت

کالای خواب آدنیس با استفاده از مواد اولیه مرغوب و استفاده از ماشین آلات مکانیزه و پیشرفته ، بهره گیری از افراد متخصص و آگاه به دانش روز دنیا باعث ایجاد کالای خواب با کیفیت بالا و مرغوب میگردد.

راه های ارتباطی
نماد الکترونیکی ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به مک مت می باشد.

طراحی سایت و سئو توسط آکادمی طراحان
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.
خانه
فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من