تشک طبی چیست؟

برای پشتیبانی از مفاصل در هنگام خواب، تشک طبی طراحی شده‌ است. در واقع این مدل تشک‌ها فنر نداشته و از جنس فوم، یونولیت یا اسفنج ساخته می‌شوند. کیفیت مواد به کار رفته در این تشک‌ها، روی قیمت آنها تاثیر به سزایی دارد. از مموری‌های فوم دار در ساخت تشک طبی استفاده شده تا کیفیت آنها بالاتر برود. به همین دلیل نسبت به تشک‌های غیرطبی کیفیت بهتری دارند.

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان و همینطور خرید از فروشگاه با شماره ۰۹۱۲۷۱۳۴۲۷۳ تماس حاصل فرمایید.

تشک طبی یکی از گزینه‌هایی است که در هنگام خرید تشک با آن مواجه خواهید بود. اگر دقت کرده باشید بیشتر تولیدکنندگان تشک، با عنوان تشک طبی توجه خریداران را به برند خود جلب می‌کنند؛ اما بهتر است که پیش از تصمیم‌گیری اطلاعاتی در مورد تشک‌های طبی داشته باشید و بدانید که این تشک‌ها چه ویژگی‌هایی برجسته‌ای نسبت به مدل‌های غیر طبی دارند و آیا تنها یک مدل تشک طبی در بازار وجود دارد یا این محصول نیز دارای انواع مختلفی است. در تولید تشک‌ طبی از مواد اولیه و متریالی استفاده می‌شود که در زمان خواب از بدن و ستون فقرات به خوبی محافظت می‌کنند. این تشک‌ها میزان نرمی و سفتی ایده‌الی دارند و فرد هر عادت خوابی که داشته باشد به شکل بدن در آمده و آسایش بیشتر را در زمان خواب برای او فراهم می‌کند.

فروشگاه مک مت آسایش و کیفیت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای هرگونه سوال و مشاوره با ما تماس بگیرید.

تشک طبی:

تشک طبی، تشکی استانداردی هستند که از اسفنج‌های فشرده ساخته شده باشند. این تشک‌ها مطابق با ساختار بدن انسان طراحی شده‌اند و به دلیل سفتی و انعطاف پذیری کمی که دارند برای افرادی که دچار مشکلات دیسک کمر، گودی کمر، مشکلات ناحیه گردن، گرفتگی‌های عضلانی و … هستند بسیار مناسب است. تشک طبی با کاهش فشار در ستون فقرات به آن استراحت داده و باعث کاهش دردهای عضلانی و دردهای وابسته به ستون فقرات می‌شود.

این تشک‌ها نسبت به سایر تشک‌ها سفت‌تر هستند، اما سفتی آنها به گونه‌ای نیست که بتوان آن را با سختی زمین برابر دانست. تشک طبی فضایی نرم را برای شما فراهم می‌کند تا بدنتان آرام شده و عضلاتتان شل شود و همین از گرفتگی عضلات حین بیدار شدن جلوگیری خواهد کرد. از طرفی ستون فقرات شما روی این تشک در بهترین فرم و حالت خود قرار می گیرد تا خواب راحتی را تجربه کنید. اما ویژگی های یک تشک طبی مناسب چیست؟ تشک طبی بهتر است یا تشک طبی فنری؟ با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر صحبت کنیم.

مزایای استفاده از تشک طبی:

همانطور که گفتیم؛ راحتی و آرامش هنگام خواب یکی از مهم ترین مواردیست که نباید ساده از کنار آن بگذرید. ممکن است کمر، ستون فقرات، گردن یا پای شما نسبت به فشار و درد حساس تر بوده و در نتیجه به مراقبت بیشتری نیاز داشته باشد. از آنجایی که کمردرد یا درد مفاصل نیاز به توجه ویژه دارد، تشک طبی برای کاهش درد شما عزیزان طراحی شده است. تشک طبی وزن بدن را به طور یکنواخت بر روی نواحی حساس کمر، شانه و همچنین گردن، پخش کرده و باعث خواب آرام می‌شود. این نوع تشک‌ها برای افرادی که بیماری‌های مفاصل و درد استخوان داردند طراحی شده و بر خلاف تشک‌های فنری، شکل خود را بعد از مدتی از دست نمی‌دهند.

اگر در طول شب، ستون فقرات شما در حالت درستی قرار بگیرد، دیگر خبری از کمردرد یا درد مفاصل در این ناحیه نخواهد بود و ماهیچه‌های شما فرصت استراحت خواهند داشت. در صورتی که ستون فقرات شما در طول شب نتواند حالت مناسبی به خود بگیرد، قطعا تمام شب مجبور است فعال باشد و ماهیچه ها در حالت فعالیت باقی می مانند. به همین دلیل در هنگام بیدار شدن احساس درد یا خشکی خواهید داشت. از آنجا که تشک طبی سطح سفت‌تری نسبت به تشک های معمولی دارد، برای افرادی که عادت به خوابیدن بر روی زمین را دارند مناسب‌تر خواهد بود.

البته به این نکته توجه داشته باشید که بهترین عمر برای عملکرد این تشک، هشت سال می باشد و در صورتی که تشک طبی شما ۸ ساله است، بهتر است به فکر تعویض تشک طبی خود باشید.

تشک طبی بهتر است یا طبی فنری؟

تشک طبی را بهتر است با دستور پزشک خریداری کنید. در واقع خرید تشک طبی بدون دستور پزشک، می تواند خطراتی را برای کمر یا گردن و ستون فقرات شما به همراه داشته باشد. اما در صورتی که کمردرد یا پادرد ندارید، یا از ناراحتی مفاصل رنج نمی برید؛ تشک طبی فنری برای شما بهتر خواهد بود. اما اگر درد مفاصل یا کمر دارید، لازم است برای خرید تشک طبی با یک پزشک متخصص مشورت کنید؛ زیرا برای کسانی که درد مفاصل دارند، با خراب شدن فنرهای تشک طبی فنری، ممکن است دچار مشکل شوند.

انواع تشک طبی:

به طور کلی می‌توان تشک طبی را به ۴ دسته تقسیم کرد که شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. تشک مموری فوم
  2. تشک لتکس
  3. تشک هیبریدی
  4. تشک طبی فوم

تشک طبی مموری فوم:

این مدل تشک از فوم پلی یورتان که با نام ویسکو لایت شناخته می شود، ساخته شده است. از این تکنولوژی برای نخستین بار در صنعت فضانوردی و برای کاهش آسیب به سرنشینان استفاده شد. بعدها به انعطاف پذیری بالایی که این مواد فراهم می کردند، از آنها در ساخت تشک طبی استفاده میشد. تشک مموری فوم نسبت به فشار و حرارت واکنش نشان داده و حین خوابیدن، شکل بدن را به خود می گیرد. همین ویژگی موجب شده تا خواب آرام و راحتی داشته باشید. همچنین این تشک‌ها در مقابل جا به جایی عمکرد خوبی از خود نشان داده و لرزش و تکان‌های شدید را به صفر رسانده‌اند.

تشک طبی لاتکس:

یکی از مرغوب ترین انواع تشک که محبوبیت بالایی دارد همین تشک های لاتکس هستند. لاتکس از صمغ درخت کائوچو تهیه شده که برای حفظ محیط زیست و بازیافت هم مفید هستند.

این تشک از ستون فقرات و عضلات به خوبی حمایت کرده و فشار بسیار کمتری را به بدن وارد میکند. به همین دلیل در صورتی که از فشارهای عضلات یا مفاصل رنج می برید، بهتر است سراغ استفاده از این تشک ها بروید. لاتکس همانند مموری فوم در هنگام خواب؛ لرزش ها را کاهش میدهد تا در صورت تکان خوردن یا جابجایی هم بسترتان در هنگام خواب،لرزشی برای شما ایجاد نشود.

تشک طبی هیبریدی:

یکی از جدید ترین انواع تشک در بازار هستند که حسابی روی فیزیک بدنی شما تاثیر گذاشته و دارای چندین لایه است که ارتفاع آنها تا ۳۰ سانتی متر می رسد. به همین دلیل تشک های هیبریدی برای افرادی که از درد کمر یا گردن رنج می برند، بهترین گزینه خواهد بود. لایه های به کار رفته در این تشک شامل لایه هایی از فوم و فنرهای مخصوص است تا بهترین شرایط را برای بدن شما در هنگام خوابیدن فراهم کند.

تشک طبی فوم:

فوم به کار رفته در این تشک در سایز و وزن های مختلف ساخته شده است. فوم به کار رفته به شکلی یکنواخت و گسترده در تشک به کار رفته که نرمی و لطافت خوبی را برای شما فراهم میکند. همچنین با کنترل و جذب لرزش و فشارهای وارده، از بروز هرگونه فشار به کمر یا پای شما جلوگیری میکند.

چگونه می توانیم تشک طبی اصل را از تشک طبی تقلبی تشخیص دهیم؟

برای انتخاب یک تشک طبی خوب نیاز است که از نظر کیفیت و قیمت آن را بررسی کنید و درست ترین تصمیم متناسب با نیازتان را بگیرید. برای خرید تشک‌ اول از همه در مورد اینکه چه نوع تشکی نیاز دارید تحقیق کنید. یکی از مهم ترین مواردی که باعث تشخیص بین تشک اصل و تقلبی می شود، در قیمت و وزن آنهاست. برخی سود جویان با فروش یک سری تشک غیرطبی سبک وزن و ارزان قیمت، سعی در فریب مشتری دارند. تشک های تقلبی بعد از شکسته شدن دیگر قابل استفاده نخواهند بود پس بهتر است هنگام خرید گول قیمت پایین یا وزن سبک را نخورید و تشک طبی استاندارد را انتخاب کنید.

فروشگاه مک مت آسایش و کیفیت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای هرگونه سوال و مشاوره با ما تماس بگیرید.

معرفی فروشگاه مک مت

امیدواریم با نکاتی که در این مقاله ذکر شد، به شما در انتخاب یک تشک خوب، کمک کرده باشیم. ما در فروشگاه تشک مک مت، علاوه بر تشک‌های متنوع در سایزها و موارد متنوع، بالش‌های فوق العاده و طبی برای شما داریم. شما می‌توانید با تماس با ما، از مشاوره رایگان برای خرید تشک و بالش‌ مموری فوم بهره مند شوید.

ما در فروشگاه مکت نمایندگی فروش تشک رویا فروش تشک آدنیس و فروش تشک آکسون را دارد.

مقالات بیشتر

تشک ضد حساسیت و آلرژی

تشک ضد حساسیت

تشک ضد حساسیت یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که دچار آلرژی هستند. تشک مناسب یکی از مهم‌ترین بخش‌های

فـــــــروشــــــگــــــاه مــــــک مـــــــت

جستجو

کالای خواب، مک مت

کالای خواب آدنیس با استفاده از مواد اولیه مرغوب و استفاده از ماشین آلات مکانیزه و پیشرفته ، بهره گیری از افراد متخصص و آگاه به دانش روز دنیا باعث ایجاد کالای خواب با کیفیت بالا و مرغوب میگردد.

راه های ارتباطی
نماد الکترونیکی ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به مک مت می باشد.

طراحی سایت و سئو توسط آکادمی طراحان
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.
خانه
فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من