تفاوت تشک‌های فنر متصل و فنر منفصل

در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با تفاوت تشک‌های فنر متصل و فنر منفصل صحبت کنیم. اصلی‌ترین ویژگی یک تشک خوب و استاندارد این است که خواب راحت و آرامی را برای ما به ارمغان آورد و بدن ما به خصوص کمر و مهره‌های ستون فقرات را از آسیب در امان  بدارد. در نتیجه، برندهای مختلفی شروع به تولید تشک نموده و این محصول را در انواع و اقسام مختلف به بازار ارائه داده‌اند. یکی از دسته بندی‌هایی که می‌توان برای تشک‌ها ذکر کرد، تشک فنر متصل و تشک فنر منفصل است. اما فنر متصل یا منفصل به چه معناست؟

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان و همینطور خرید از فروشگاه با شماره ۰۹۱۲۷۱۳۴۲۷۳ تماس حاصل فرمایید.

تشک‌های فنری به تشک‌هایی گفته می‌شود که ساختار داخلی و عمده این تشک‌ها فنر است. تشک‌های فنری به دو بخش تقسیم می‌شوند:

  • تشک‌های فنری متصل
  • تشک‌های فنری مفصل

مهمترین تفاوت تشک‌های فنر متصل و فنر منفصل

از آنجایی که انتخاب یک تشک مناسب بسیار حائز اهمیت است، در صورتی که قصد خرید تشک فنری را دارید، بهتر است تفاوت تشک‌های فنر متصل و فنر منفصل را به طور کامل بدانید. در اینصورت با اطلاعات کامل اقدام به خرید تشک مناسب می‌کنید. تفاوت تشک‌های فنر متصل و فنر منفصل چیست؟ کدامیک برای خواب بهتر است؟ با توجه به شرایط جسمانی و سلیقه شما کدام تشک بهتر است؟  هر کدام از این تشک‌ها چه مزایا و معایبی دارند؟ در ادامه بیشتر از تفاوت تشک های فنر متصل و فنر منفصل خواهیم گفت.

فنربندی تشک

نوع فنربندی تشک، ضخامت مفتول فنر و فریم دور تشک در کیفیت تشک‌های فنری مهم هستند. همچنین تشک‌هایی که دارای فنر پاکتی هستند از قابلیت بیشتری برخوردارند؛ بطوریکه تمام فنرها تک تک داخل فنر منفصل هستند و درصورتی که دو نفر روی تشک باشند با تکان خوردن یکی دیگری متوجه نخواهد شد. همچنین در دراز مدت فنرها بدلیل اصطحکاک یکدیگر صدا نخواهند داد.

فروشگاه مک مت آسایش و کیفیت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای هرگونه سوال و مشاوره با ما تماس بگیرید.

تشک فنر متصل چیست؟

یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال بیشترین تشک‌هایی که امروزه در بازار مشاهده می‌کنیم، تشک فنر متصل است. همان طور که از نام این تشک پیداست، یک سیستم فنری قدرتمند، اتصال میان بخش‌های مختلف آن را به وجود آورده است. معمولاً فنرهای به کار رفته در این تشک‌ها به شکل ساعت شنی است و به صورت کاملاً یکنواخت از قسمت بالا تا پایین تشک امتداد دارند. به طور میانگین، در ساختار یک تشک فنر متصل، ۳۰۰ فنر به کار رفته است. این نوع تشک دارای ساختار راحتی می‌باشد و از تمامی قسمت‌های بدن در هنگام خواب، پشتیبانی می‌نماید. یکی از ویژگی‌های تشک فنر متصل این است که تمامی قسمت سطح آن، به صورت یک صفحه به همدیگر وصل هستند. قیمت این نوع تشک در بازار کشورمان بسیار مناسب است و برای کسانی که به دنبال خرید یک تشک اقتصادی هستند، گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

مزایا و معایب تشک های فنر متصل:

مزایا:

  • این نوع تشک‌ها به دلیل سبکی که دارند در مراکز ارتوپدی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و به راحتی می‌توان آن‌ها را جابه جا کرد.
  • چینش فنر ها باعث شده تا از کمر محافظت کند.
  • تشک‌های فنر متصل، دارای قیمت بسیار ارزان و مناسبی هستند و خرید آن‌ها از نظر اقتصادی با صرفه است.
  • به سبب این‌که تشک فنر متصل ساختاری فشرده دارد، بنابراین کشیدن روکش بر روی آن بسیار آسان است.

معایب:

  • به دلیل ضخامت کمی که دارند در استفاده‌های مستمر باعث می‌شود تا گود شوند و برای کمر مناسب نباشد.
  • اگر از نوع دو نفره استفاده می‌شود اختلاف وزن بین افراد باعث می‌شود تشک دارای لرزش شود.
  •  فنرهایی که در ساختار این تشک وجود دارند، موجب انتقال حرکت می‌شوند. بنابراین اگر شخص در هنگام خواب بر روی تشک حرکت کند، تشک شروع به تکان خوردن می‌کند.
  •  لبه‌های تشک فنر متصل، ضعیف بوده و با نشتن در لبه تشک، بیش از حد پایین خواهد رفت.

فنر‌های آن به مرور زمان ممکن است در رفته و در بخشی از تخت برآمدگی رخ دهد.

تشک فنر منفصل چیست؟

در بیان تفاوت تشک‌های فنر متصل و فنر منفصل بهتر است با تشک فنر منفصل نیز آشنا شوید. در این تشک‌ها بر خلاف تشک‌های قبل، فنر‌ها به صورت جداگانه در پاکت‌های مخصوص خود قرار گرفته است. بنابراین این مستقل بودن فنر‌ها سبب مزایای بیشتر این تشک نسبت به تشک‌های دیگر است. همچنین در تشک‌های فنری منفصل، تعداد فنرهای بیشتری به کار برده شده است. بنابراین خرید تشک فنر منفصل نسبت به تشک فنر متصل به صرفه‌تر است. در صورتی که شما بهترین تشک فنر منفصل را خریداری کنید، تا مدت‌ها به تشک جدید نیاز ندارید.

مزایا و معایب تشک با فنر منفصل:

مزایا:

  •  در تشک‌های فنر منفصل شما خواب راحتی را تجربه خواهید کرد. زیرا فنر‌ها به درستی و استاندارد در آن‌ها به کار رفته است و همین مسئله باعث می‌شود که به راحتی از عضلات شما پشتیبانی شود. (بر اساس نقطه بدن که بیشترین فشار دارد فنر به همان میزان داخل می‌رود و در نتیجه گودی کمر به خوبی پر می‌شود)
  •  این تشک‌ها با ساپورت کردن ستون فقرات و انحنای صحیح بدن،باعث می‌شوند تا بدن در هنگام خواب شکل مناسبی را به خود بگیرد.
  •  در صورتی که قصد خرید تشک دو نفره را دارید، بهترین گزینه است. چرا که فنرهای به کار رفته در آن، متصل به هم نیستند. بنابراین در صورتی که بخشی از تخت تکان بخورد، بخش دیگر تکان نمی‌خورد. همین مسئله سبب می‌شود تا شما خواب راحتی را تجربه کنید. بنابراین جلوگیری از تکان خوردن تخت و ارتعاش آن مهم ترین مزیت آن به حساب می‌آید.
  • پاکتی بودن فنر‌ها سبب می‌شود هوا به خوبی در آن جریان داشته باشد.
  •  فنرهای به کار رفته در این تشک مقاوم است. از این رو به مرور زمان دچار فرورفتگی و یا برآمدگی نمی‌شود.
  •  به طور کلی در مقایسه تفاوت تشک فنری متصل و منفصل به این نتیجه می‌رسید که تشک‌های فنری منفصل بهتر هستند.

معایب:

  •  این نوع تشک دارای وزن بیشتری نسبت به تشک با فنر متصل است و جابه جا کردن آن مشکل تر است .
  • از دیگر معایب این تشک‌ها قیمت بالای آن‌ها نسبت به تشک‌های فنر متصل است. اما توجه داشته باشید که کیفیت را فدای کمیت نکنید. شما با پرداخت بودجه مناسب، می‌توانید یک تشک خوب و با کیفیت خریداری کنید. در نتیجه خوابی راحت را تجربه کرده و مدت‌ها می‌توانید از این تشک استفاده نمائید.

معایب و مزایای گفته شده در این متن از مهمترین تفاوت تشک‌های فنر متصل و فنر منفصل می‌باشد.

فروشگاه مک مت آسایش و کیفیت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای هرگونه سوال و مشاوره با ما تماس بگیرید.

جمع بندی:

  • در صورتی که قصد خرید تشک برای کودکان بین ۳ تا ۵ سال را دارید و بین تشک فنر متصل و فنری منفصل مردد هستید، بهتر است تشک فنری متصل خریداری کنید. چرا که این تشک‌ها نرم تر بوده و امکان جا به جایی کودک را در خواب فراهم می‌کند.
  • در صورتی که قصد خرید تشک دو نفره را دارید، به شما خرید تشک فنر منفصل را پیشنهاد میکنیم. در اینصورت با تکان خوردن یک نفر، لرزش به بخش دیگر تشک منتقل نشده و خوابی راحت را خواهید داشت.
  • اگر به دنبال تشکی ارزان قیمت هستید، می‌توانید تشک‌های فنر متصل را خریداری کنید. چرا که تشک فنر متصل قیمت پائین تری دارد.
  • در صورتی که تشک را برای فردی با وزن بالا خریداری می‌کنید بهتر است نوع فنر منفصل را انتخاب کنید. چرا که تشک‌های فنر متصل، به زودی با سنگینی خراب می‌شوند.
  • به طور کلی تشک‌های فنری منفصل مقاوم تر هستند. این تشک‌ها به مرور خراب نمی‌شوند و فنر‌های آن در نمی‌رود. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم اگر بین خریدن تشک فنری متصل و منفصل مردد هستید، حتما تشک منفصل را انتخاب کنید. در اینصورت یک انتخاب آگاهانه را خواهید داشت.

در هنگام خرید تشک فنری، حتما به نوع فنر استفاده شده، ضخامت فنرها، تعداد فنرها و نحوه ی اتصال فنرها به یکدیگر توجه کنید. قبل از خرید تشک با آگاهی واطلاع داشتن از ویژگی های تشک فنر متصل و منفصل میتوانید یک خرید مناسب را داشته باشید.

معرفی فروشگاه مک مت

امیدواریم با نکاتی که در این مقاله ذکر شد، به شما در انتخاب یک تشک خوب، کمک کرده باشیم. ما در فروشگاه تشک مک مت، علاوه بر تشک‌های متنوع در سایزها و موارد متنوع، بالش‌های فوق العاده و طبی برای شما داریم. شما می‌توانید با تماس با ما، از مشاوره رایگان برای خرید تشک و بالش‌ مموری فوم بهره مند شوید.

ما در فروشگاه مکت نمایندگی فروش تشک رویا فروش تشک آدنیس و فروش تشک آکسون را دارد.

مقالات بیشتر

تشک ضد حساسیت و آلرژی

تشک ضد حساسیت

تشک ضد حساسیت یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که دچار آلرژی هستند. تشک مناسب یکی از مهم‌ترین بخش‌های

فـــــــروشــــــگــــــاه مــــــک مـــــــت

جستجو

کالای خواب، مک مت

کالای خواب آدنیس با استفاده از مواد اولیه مرغوب و استفاده از ماشین آلات مکانیزه و پیشرفته ، بهره گیری از افراد متخصص و آگاه به دانش روز دنیا باعث ایجاد کالای خواب با کیفیت بالا و مرغوب میگردد.

راه های ارتباطی
نماد الکترونیکی ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به مک مت می باشد.

طراحی سایت و سئو توسط آکادمی طراحان
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.
خانه
فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من